PUSAT BAIKI TELEFON MRFIX BUKA CAWANGAN DI PUTRAJAYA


Bismillah,


At last berita baik untuk warga Putrajaya dan sekitarnya. MRFIX dah buka cawangan terbarunya di Presint 8, Putrajaya. Kedai MRFIX ni bebetul atas kedai Speed99. Gaya aku cerita macam tau sangat kan padahal aku pun baru tau hahaha. Tengah cari kedai makan, tup tup boleh plak terperasan kedai MRFIX ni.



MRFIX NI APA SEBENARNYA?

Kepada yang tak tau mesti korang tengah blur kan haha. So biar aku intro dulu serba sedikit tentang MRFIX ni.



Sebenarnya MRFIX ni merupakan kedai baiki telefon bimbit tak kisah sama ada jenis iPhone mahupun android. Mereka akan baiki telefon face-to-face. Bukan sahaja telefon bimbit malah sekarang MRFIX pun dah ada servis baiki laptop untuk sebarang jenama. Antara jenama telefon bimbit dan laptop yang MRFIX boleh baiki adalah seperti :


• Apple

• Huawei

• Samsung

• Lenovo

• Oppo

• Sony

• dan banyak lagi


Actually korang pun tak perlu risau sebab dorang hanya guna barang ganti original untuk baiki kerosakan gadget korang tu. Lagipun tiada caj dikenakan pun sekiranya korang setakat nak check kerosakan telefon ataupun laptop korang tu.




Actually aku biasa hantar untuk repair telefon bimbit aku kat MRFIX ni tapi kat cawangan Bangi la. Bukan setakat aku, malah famili aku pun aku suggest repair kat sini. Bukan apa selain harga dia yang affordable tu, dorg pun bina trust ngan customer. Contohnya bila ada sebarang kerosakan ditemui atau ada alat lain yang perlu diganti, dorang akan rujuk kita dulu dan tanya sama ada nak proceed untuk sebarang penukaran atau tak.




Tak semestinya korang kena tinggal laptop atau telefon korang kat situ. Korang ada pilihan untuk bawa pulang. Ye la kadang-kadang kita bimbang tinggal takut-takut ada dokumen penting dalam laptop atau gambar-gambar peribadi dalam telefon tu kan. So bila dorang dah kenal pasti kerosakan, dorang akan bagi invoice dan korang boleh bayar deposit untuk pembelian alat ganti. Yang ni kes kalau stok barang ganti tak ada kat kedai dan perlu order dahulu la. Tapi kalau dah ada alat ganti telefon, dorang terus buat kat situ je.




Masa nak repair tu bergantung kepada kerosakan. Kalau setakat masalah biasa telefon macam bateri problem, masalah skrin, wifi, signal putus-putus, butang keypad rosak, telefon masuk air tu MRFIX boleh siapkan dalam 15 minit macamtu je. Jangan risau sebab dorang akan bagi waranti bergantung kepada kerosakan dan alat ganti yang ditukar.



Satu lagi kelebihan kalau korang repair ngan MRFIX ni. Dorang boleh datang repair ke rumah tau haha. Ye la kadang-kadang nak ke kedai takde masa, ada anak kecil yang tak boleh ditinggal haa boleh la panggil dorang datang servis kat rumah je. Yang ni aku tak pernah lah try lagi tapi aku sure lah mesti ada additional caj kan. Korang pun faham kan?



Okay lupa nak bagitau antara servis-servis yang MRFIX cover adalah seperti :


• Check dan tukar bateri

• Kerosakan disebabkan air

• Masalah motherboard

• Tukar button/keypad rosak

• Ganti skrin retak/pecah


So kepada warga Putrajaya dan mereka yang berada di kawasan sekitar, kalau korang ada masalah laptop dan telefon bimbit bolehlah hantar kat cawangan MRFIX Putrajaya ye. Details aku attched kat bawah ni.



MRFIX PUTRAJAYA

Jalan Seluang P8/7, Presint 8,

62259 Wilayah Persekutuan Putrajaya.


Google Maps

https://maps.app.goo.gl/zi4SeB7X4vXoVX897


Whatsapp

www.wasap.my/60199100531/nakrepair


Waktu operasi

Buka setiap hari

Dari pukul 10AM hingga 9PM


#MRFIX #MRFIXputrajaya #kedairepairiphone #repairface2face #repairtelefonputrajaya #iphonerepair #problemiphone #repairiphoneface2face

0 Comments