Blog Sihatimerahjambu

Perhatian Lebih

2:00 AM


Bismillah,

"Haa baby ni la yang lalu tadi"

Aku toleh ke belakang melihat seorang wanita dalam lingkungan 20 an bersama seorang makcik seusia mak aku berhenti memerhatikan Jasmeen.


"Salam.. salam", wanita tersebut menghulurkan tangan kepada Jasmeen. Jasmeen lantas menyambut tangan wanita tersebut lalu dikucupnya.

Pipi Jasmeen dicubit-cubitnya. Sekali sekala Jasmeen mengelap pipinya. Kadang-kala dia akan begitau yang pipinya sakit.

"Acik nak amik gambar boleh?"


Jasmeen dalam keadaan sedia bergambar sambil membuat peace. Itu bukan perkara yang asing pada aku dan puan isteri. Setiap kali kami keluar, Jasmeen akan menjadi tumpuan orang. Cubit pipi, mengagah, puji.. benda rutin kot aku rasa. Bukan setakat wanita tetapi lelaki pun sama. Cuma tang lelaki yang agak muda dan ganteng, teruja dia lain macam sikit.

Risau? Ada lah sikit tetapi aku ok lagi sebab aku tau Jasmeen pun tak mudah mesra lebih-lebih lagi dengan orang yang dia tak kenal. Perhatian aku bertambah menjadi dua kali ganda kalau bawa Jasmeen keluar.

Alhamdulillah Jasmeen pada aku rezeki yang Allah bagi, pinjaman sementara untuk aku dan puan isteri. Nak buat macamana, rezeki dia dapat perhatian lebih dari orang. Biaq pi la, dah besar nanti belum tentu dapat rasa retis macam ni.


Ibu dia plak suruh jadi pengacara Jalan-Jalan Cari Makan

Alasan puan isteri sebab nak ikut jalan dan makan sekali.

Mudahnya anak beranak ni ternak lemak.


You Might Also Like

4 comments

  1. aku syak ko jeles ng anak ko kan.. sebab dorang x picit pipi ko. ahaha

    ReplyDelete
  2. meen yg gebu..... meh uncle cubit sikit......

    ReplyDelete
  3. kalau jumpe meen memang pegang pipi dulu..hahaha..

    ReplyDelete